رهبر اکثریت سنای آمریکا: شواهدى از خرابکارى در سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نیست ترور سردار رادان تکذیب شد فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد اولین فیلم از نمای دوربین‌های هوایی از لاشه بالگرد رئیس جمهور کولیوند: آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است + فیلم محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد + عکس و فیلم چین: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم منطقه طویل که پهپاد ترکیه شناسایی کرده کجاست؟ + جزئیات حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف حیاتی در بندر ایلات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | جهان نگرانِ ایران واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید + فیلم
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج

  • کد خبر: ۲۲۶۹۳۷
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
آیت‌الله علم‌الهدی: تولد فرزند، نقطه عطف زندگی زناشویی است | «فرهنگ‌سازی» و «حمایت»، دو راه حل بحران افزایش سن ازدواج
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: اگر امروز دولت می‌خواهد برنامه‌ریزی بلندمدت و راهبردی برای ساختن آینده کشور کند، باید متمرکز بر جوانی جمعیت، ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در همایش ملی رویش امید که صبح امروز با حضور زوج‌های هدف درمان ناباروری از سراسر کشور در تالار همایش‌های قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر اینکه امید درون‌مایه زندگی است، اظهار کرد: ایده‌پردازی در جریان زندگی به انسان قدرت حرکت می‌دهد و امید، انسان را به فعالیت وادار می‌کند. درباره امید تا آن‌جا قلم‌فرسایی شده که برخی بزرگان می‌گویند برای عاشق دلداده منتظر معشوق، امید به وصال حتی از خود وصال لذت‌بخش‌تر است.

وی افزود: در زندگی زناشویی نیز چنین حکمی برقرار است؛ به‌طوری که میتوان گفت در زندگی یک مرد و زن یا یک دختر و پسر حتی در صورتی که لبریز از عشق و محبت همسرانه باشد، ورود فرزند میتواند به مثابه یک نقطه عطف باشد که این زندگی را به طور کامل در مسیر خیر به پیش می‌برد و شکوفا می‌کند.

چالش جمعیت در مسیر تبدیل به «بحران»

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چه بسیار مردان و زنانی که در بطن یک روستا، حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند، اما ۷ یا ۸ فرزند به دنیا آورده‌اند که هرکدام به عناصر نخبه و پیشتاز در علم و دیانت تبدیل شده‌اند. حالا تصور کنید این خانم و آقا قرار بود فقط به خودشان فکر کنند و یکسره حساب و کتاب کنند که هر ولادت، چقدر هزینه و خرج روی دستشان می‌گذارد. در آن صورت، بعد از ۶ یا ۷ دهه به پیرمرد و پیرزنی تبدیل می‌شدند که کمیته امداد، بهزیستی یا سایر نهاد‌های حمایتی فقط باید بیایند زیر پر و بال اینها را بگیرند که نفس بکشند.

وی ادامه داد: اینکه حداقل نرخ زاد و ولد در کشور باید ۱.۲ باشد و اکنون از ۰.۷ فراتر نمی‌رود، این خطر بزرگی است که فراتر از یک «مشکل»، پا به عرصه «بحران» می‌گذارد. آن زمان که انقلاب اسلامی ما به پیروزی رسید، جمعیت کشور حدود ۳۵ میلیون بود و در اثر فرهنگ ارزشی، کار به جایی رسید که اکنون یک امت ۸۵ میلیون نفری هستیم، اما بنا بر محاسبات کارشناسی، تعیین شده که در سال ۱۴۵۰ جمعیت ایران اسلامی به ۵۵ میلیون نفر می‌رسد.

فکری به حال افزایش سن ازدواج کنید

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از چالش‌های نظامی همچون دفاع مقدس گرفته تا مسائل اقتصادی، دو جریان حافظ و پاسدار اصل نهضت و شجره طیبه اسلام در ایران عزیز بوده‌اند؛ یکی «مردم» و دیگری «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که البته این دو جریان نیز از هم جدا نیستند. اراده اخیر برادران عزیز و دلاور ما در بدنه بسیج درخصوص درمان هدفمند ناباروری، اقدام ارزشمندی است که قطعاً موردتوجه ذات اقدس پروردگار خواهد بود، اما باید توسط مردم نیز موردتوجه باشد.

وی تأکید کرد: همه شما عزیزان که به برکت این تلاش‌ها، توفیق فرزندآوری پیدا کرده‌اید، باید توجه خاص داشته باشید که به این یک فرزند اکتفا نکنید. عزیزان به بنده گزارش دادند که تا پایان سال آینده، ۱.۵ میلیون زوج نابارور هدف درمان ناباروری قرار می‌گیرند. این اتفاق بزرگی است که البته باید پیوست فرهنگی هم داشته باشد و فراتر از فرزندآوری، دلایل افزایش سن ازدواج هدف قرار بگیرد.

جوانی جمعیت، آینده کشور را بیمه می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دوران طلایی فرزندآوری تا ۳۰ سال است، گفت: اینکه سن ازدواج در دختران عزیز ما به ۲۲ و پسران رشید ما به ۳۰ سال رسیده است، یعنی دوره طلایی پدرشدن برای مردان به طور کامل از دست رفته است. این موضوع خیلی مهم است که جز با حمایت و فرهنگسازی اصلاح نخواهد شد.

وی بیان کرد: اگر امروز دولت می‌خواهد برنامه ریزی بلندمدت و راهبردی برای ساختن آینده کشور کند، باید متمرکز بر جوانی جمعیت، ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری باشد. این تکلیف بر دوش دولت، مجلس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هرکسی است که دغدغه انقلاب را دارد. یکی از کانون‌های جوانی جمعیت نیز دانشگاه‌هاست تا دغدغه جوان عزیز ما در ازدواج دانشجویی برطرف شود. اینها از جمله فرصت‌هایی است که کشور‌های غیرمعتقد به اسلام و اهل بیت (ع) از آن بی‌بهره هستند و با توسل به این فرهنگ، می‌توان دغدغه خانواده‌ها درقبال بخش‌های مختلف از تأمین جهیزیه گرفته تا تهیه مسکن را برطرف کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->